Jak budować pozytywny wizerunek przedsiębiorstwa i zdobywać większą liczbę klientów? Poprzez promocję w Internecie. Podstawą jest posiadanie firmowej strony WWW, bez której ciężko już prowadzić jakąkolwiek działalność. Zastanawiasz się, jak założyć własną witrynę, która będzie sprzedawać? Z czyjej pomocy warto skorzystać? Tego dowiesz się z naszego artykułu. Przeczytaj i zadbaj o swoje miejsce w świecie online.
Firmowa strona WWW – dlaczego warto ją mieć?
Czy wiesz, że według badania PBI Mediapanel w styczniu liczba internautów wyniosła 30 mln? Średnio dziennie z Internetu korzystało w tym miesiącu 25,3 mln osób. Użytkownicy codziennie szukają w sieci m.in. produktów i usług. Jako przedsiębiorca koniecznie wykorzystaj tę szansę i zadbaj o miejsce swojej firmy w Internecie. Dzięki temu dotrzesz ze swoją ofertą do ogromnej liczby osób i dasz się odnaleźć swoim potencjalnym klientom.
Strona internetowa to już podstawa prowadzenia przedsiębiorstwa. Bez niej o wiele trudniej jest zdobywać nowych klientów. Nie masz jeszcze swojej witryny, a chcesz zwiększyć sprzedaż? Załóż własną stronę WWW, która będzie wizytówką Twojej firmy oraz ważnym kanałem sprzedażowym. Pamiętaj, że skuteczna strona internetowa powinna być przede wszystkim czytelna, atrakcyjna, przyjazna w obsłudze i dopasowana do potrzeb i oczekiwań odbiorców. Poprzez nowoczesną stronę:
- zaprezentujesz klientom swoją ofertę,
- będziesz dostępny dla zainteresowanych osób 24/7,
- pozyskasz wartościowe kontakty,
- dotrzesz do nowych klientów,
- zdobędziesz rozpoznawalność w sieci,
- zbudujesz wizerunek firmy,
- zdobędziesz zaufanie i zadbasz o pozytywne relacje z klientami,
- zyskasz narzędzie do analizy i prowadzenia efektywnych działań marketingowych.
Budowa strony WWW – co warto wiedzieć?
Aby Twoja strona mogła istnieć, potrzebujesz trzech podstawowych elementów, którymi są:
- projekt graficzny witryny,
- domena,
- hosting.
Projekt graficzny powinien być dopasowany do branży i grupy docelowej. Kolorystyka i design mają być spójne z produktami czy usługami, które sprzedajesz. Najlepiej projekt strony zlecić specjalistom. Dzięki temu witryna będzie wyglądała atrakcyjnie i nowocześnie.
Domena jest unikalnym adresem strony. Jej nazwa powinna być łatwa do wymówienia i zapamiętania oraz możliwie jak najkrótsza. Pamiętaj, że ma ona kojarzyć się z Twoją firmą i kreować jej wizerunek w sieci.
Hosting zaś jest usługą, polegającą na udostępnieniu miejsca na serwerze, na którym znajdują się wszelkie elementy i pliki, z których składa się strona. Dobry hosting zapewnia sprawne i bezawaryjne działanie strony. Dzięki niemu Twoja witryna będzie dostępna dla klientów przez cały czas.
Szukasz kogoś, kto stworzy Twoją stronę? Wybierz firmę, która zaoferuje Ci wszystkie te trzy elementy w pakiecie.
Jak założyć swoją stronę internetową?
Jeśli chcesz stworzyć własną stronę WWW, możesz skorzystać z kilku rozwiązań. Na początku określ swoje potrzeby, oczekiwania i cele biznesowe. Dzięki temu łatwiej będzie Ci wybrać najlepszą opcję. Wiele zależy od tego, czy potrzebujesz prostej, czy bardziej zaawansowanej strony oraz od tego, jaki budżet jesteś w stanie przeznaczyć.
Zależy Ci na nowoczesnej witrynie oraz na rozwoju Twojego biznesu? Zleć budowę strony profesjonalistom. Przykładem jest agencja interaktywna WeNet, czyli zespół doradców internetowych, którzy tworzą strony internetowe zgodne z najnowszymi trendami. Nawiązanie współpracy z agencją będzie też najlepszym rozwiązaniem, jeśli nie masz wiedzy i umiejętności technicznych. Specjaliści zajmą się bowiem również obsługą strony i zapewnią Ci niezbędne wsparcie. W pakiecie dostaniesz też domenę i hosting.
Podczas wyboru usługi zwróć też uwagę na to, czy firma oferuje klientowi możliwość dostosowania oferty do własnych potrzeb. Najlepiej, jeśli jest wiele dodatków i pakietów, które można wybrać według indywidualnych wymagań.
Komu zlecić stworzenie strony internetowej?
Jak już zostało wspomniane, budowę strony warto powierzyć specjalistom. Możesz też swoją witrynę spróbować stworzyć samodzielnie w kreatorze stron. Czy jednak jest to dobry pomysł?
Kreatory stron WWW są łatwe w obsłudze, dlatego niemal każdy za ich pomocą może szybko stworzyć własną stronę. Ich zaletą jest też niska cena – niektóre z kreatorów są nawet darmowe. Rozwiązanie to jednak wiąże się z bardzo ograniczonymi możliwościami. Nie można tutaj rozbudowywać swojej strony i wdrażać nowych funkcjonalności. Witryna jest zbudowana na gotowym szablonie, który może być też użyty przez kogoś innego. Korzystając z kreatora, nie masz też pewności, że Twoja strona będzie działać bezawaryjnie.
Innymi rozwiązaniami, które pozwalają stworzyć firmową stronę, są platformy oparte o CMS (Content Management System) bądź model SaaS (Software as a Service). Te pierwsze mogą być dobrą opcją dla przedsiębiorców, którzy chcą mieć wpływ na stronę i samodzielnie modyfikować jej zawartość. Platformy SaaS natomiast to trafne rozwiązanie dla osób, które chcą szybko i dość tanio założyć swoją stronę WWW.
Decydując się na którąś z tych platform, trzeba samodzielnie obsługiwać własną witrynę. Wymaga to oczywiście wiedzy oraz czasu. Obsługę można też zlecić podwykonawcom, jednak miej na uwadze, że ostateczny koszt wtedy znacznie się zwiększy. Trzeba będzie dopłacić m.in. za dodatkowe funkcje, czy też za hosting i domenę (w przypadku CMS-ów).
Dlaczego warto nawiązać współpracę z agencją?
Nie chcesz korzystać z gotowych, powtarzalnych szablonów dostępnych w kreatorach? Zależy Ci na nowoczesnej stronie, która przyniesie zyski? Nie masz technicznej wiedzy i brakuje Ci czasu? Nawiąż współpracę z agencją marketingu internetowego. Specjaliści stworzą witrynę dopasowaną do Twoich indywidualnych potrzeb. Pomogą Ci także w obsłudze i prowadzeniu strony WWW. Przez cały okres współpracy możesz liczyć na ich wsparcie.
Oto najważniejsze zalety firmowej witryny stworzonej przez profesjonalistów z WeNet:
- indywidualny projekt dopasowany do Twoich potrzeb (a nie gotowy szablon),
- domena i hosting w cenie,
- niezbędne wsparcie techniczne dedykowanego opiekuna,
- duży wybór pakietów,
- estetyczny i nowoczesny design strony,
- strona responsywna, czyli dopasowana do wielkości każdego ekranu,
- bezpieczeństwo (certyfikat SSL, ochrona przed złośliwym oprogramowaniem i atakami hakerów),
- strona szybka w działaniu,
- gwarancja ciągłości działania witryny,
- optymalizacja strony pod kątem SEO (wyższa pozycja w wynikach wyszukiwania).
Dzięki nowoczesnej, dobrze zaprojektowanej i zoptymalizowanej stronie pozyskasz więcej klientów, zwiększysz sprzedaż i rozwiniesz swój biznes. Nawiązując współpracę z agencją, zyskasz możliwość rozbudowywania swojej firmowej witryny. Myśl więc o swojej działalności przyszłościowo. Sprawdź ofertę budowy stron na WeNet.pl.