Przy pozycjonowaniu stron coraz więcej specjalistów od IT zauważa jak ważny staje się content marketing. Samo budowanie linków, czy też wprowadzanie wielu fraz kluczowych nie jest jedynym sposobem na wybicie strony internetowej w rankingu. Algorytmy Google często zmieniają się i obecnie chętnie wyświetlane są strony, które posiadają również wysokiej jakości teksty.
Na czym polega content marketing?
Content marketing obecnie opiera się na wartościowej dla czytelnika treści. To nie tylko linki lub zbiór fraz kluczowych, które są wypełnieniem dla strony. Obecnie algorytmy Google są nastawione na wyszukiwanie stron, które posiadają wysokiej jakości treść, a także unikalne teksty. To bardzo ważne cechy, ponieważ tylko takie strony internetowe są wyświetlane w pierwszej kolejności. W tworzeniu treści pomaga content marketing, który ustala ich długość, rozmieszczeni fraz kluczowych pod pozycjonowanie stron, a także linków. Im bardziej "naturalna" i merytoryczna treść tym lepiej. Powinna mieć w sobie wiele przydatnych dla czytelnika informacji, dzięki czemu odwiedzający więcej czasu spędzi na stronie internetowej, a przy okazji zainteresuje się proponowanymi przez nas usługami oraz produktami. Jeśli również opisy produktów będą "jałowe" i mało konkretne, klient przejdzie do innego sklepu, który może oferować ten sam towar, ale opisany tak, by bardziej zainteresować oglądającego.
Coraz więcej sklepów inwestuje więc w unikalną treść, dzięki czemu klienci mogą nie tylko kupić produkty, czy skorzystać z usług, ale również dowiedzieć się o nich więcej.
Znaczenie contentu a pozycjonowanie stron
Przy pozycjonowaniu stron, np. przez tworzenie stron Lublin, przedsiębiorcy i blogerzy skupiają się na wysokiej pozycji w rankingu wyszukiwania. Ważne jest jednak, by treść strony odpowiadała frazom najczęściej wyszukiwanym na stronach www. Jeśli nie znajdziemy tematów, które mogą zainteresować czytelników lub ujmiemy je w taki sposób, że czytelnicy faktycznie będą chcieli zapoznać się z treścią, to nie uzyskamy wysokiej pozycji. Liczy się czytelność treści, jej przystępność oraz podział na tematy interesujące potencjalnych klientów. Dlatego oprócz opisów produktów liczą się również blogi lub poradniki, które zachęcają do zakupów, przekazują ważną wiedzę i sprawiają, że klient faktycznie chce mieć daną rzecz.
Wyszukiwane są opinie na temat usług i produktów, a także dane techniczne, zastosowanie danych przedmiotów oraz fachowa wiedza. Można więc powiedzieć, że wiele sklepów rozbudowuje swoje mini blogi i poradniki, mające na celu zareklamować produkty, ale również zyskać dzięki merytorycznej treści wysoką pozycję w rankingu wyszukiwania.
Co do tematów takich poradników trzeba mieć rękę na pulsie, ponieważ z miesiąca na miesiąc zmieniają się najczęściej wyszukiwane frazy. Dodawanie nowych treści i redagowanie stron staje się tak samo ważne, jak budowa stron, przez np. pozycjonowanie stron internetowych Lublin. Samo SEO i link bulding nie jest wystarczające, kiedy treść jest nieprzydatna i staje się tzw. zapchaj dziurą na sklepie internetowym, czy stronie.