Pozycjonowanie stron internetowych to ciągle jedno z najchętniej podejmowanych działań marketingowych w internecie. Firmy zajmujące się poprawą pozycji stron w wynikach wyszukiwań przeżywają prawdziwą hossę, ponieważ po ich usługi zgłasza się coraz więcej firm. Nic w tym dziwnego, ruch pozyskiwany w sposób organiczny przynosi największą liczbę konwersji - tak wynika z danych prowadzonych przez agencje SEO.
Skuteczne pozycjonowanie
utrzymuje witrynę wysoko w wynikach wyszukiwań przez długie miesiące. Jakie działania warto podjąć w pozycjonowaniu w 2019 roku?Zacznij od audytu SEO!
Działania w zakresie pozycjonowania strony, należy rozpocząć od profesjonalnego audytu SEO i analizy konkurencji. Rzetelne wykonanie tych dwóch punktów pozwoli lepiej wybrać słowa kluczowe, które będą podstawą strategii SEO. Mimo, że fakt przeprowadzenia profesjonalnego audytu wydaje się oczywisty, to ciągle wiele firm zajmujących się pozycjonowaniem wykonuje tylko podstawową analizę zawartości strony. Przy znikomej wiedzy o samej witrynie ciężko mówić o skutecznym pozycjonowaniu!
Optymalizacja techniczna
Google coraz większą uwagę zwraca na techniczną stronę każdej witryny. Warto podjąć w tym kierunku stosowne kroki i po wykonanym audycie przystąpić do zmian w samym kodzie strony www. Warto zadbać przede wszystkim o krótki czas ładowania się poszczególnych podstron, a także odpowiednią ich strukturę, tak by roboty Google mogły szybko znaleźć najważniejsze informacje. Pozytywnie wpłynie to na ranking witryny, który ma decydujący wpływ na pozycję strony.
Dopasowanie pod mobile i wyszukiwanie głosowe
Coraz więcej użytkowników wyszukiwarki Google korzysta z niej przy pomocy swojego smartfona, a spora część z nich korzysta z wyszukiwania głosowego. Potentat już dawno dostrzegł ten trend i zwrócił na niego dużą uwagę przez zmiany, które wprowadził w algorytmie wyszukiwania. Nakazuje to właścicielom domen internetowych tworzenie responsywnych wersji strony.
Wartościowy content - skuteczne pozycjonowanie przez treść
Rok 2019, podobnie jak poprzednie lata, również upłynie pod znakiem content marketingu. Jego znaczenie w określaniu rankingu strony zostało jeszcze bardziej uwydatnione, dlatego specjaliści od pozycjonowania stron przykładają do tego tematu jeszcze większą uwagę.
Warto przy tym pamiętać, że większą wartość ma treść, która odpowiada na realne potrzeby i rozwiązuje prawdziwe problemy użytkowników internetowych - promowane będą więc treści o wysokiej jakości. Sprawdzą się przede wszystkim wszelkiego rodzaju poradniki, specjalistyczne artykuły i blogowe wpisy, które będą tworzone przez branżowych ekspertów.
Jeśli linki to tylko wartościowe!
W 2019 roku nie spada znaczenie linków przychodzących do domeny, ale znaczącej zmianie ulegają wytyczne do ich pozyskiwania. Coraz większą rolę odgrywać będą odnośniki pozyskiwane z witryn o dobrej historii i wysokiej wartości merytorycznej, zamiast lawinowo pozyskanych linków z przypadkowych witryn.
Do zdobywania takich odnośników świetnie sprawdzą się media społecznościowe i branżowe magazyny, które istnieją w sieci już dłuższy czas. Najlepsze dla rankingu strony będą jednak linki naturalne, które powstają przez udostępnianie odnośnika do witryny przez samych użytkowników. Żeby było to możliwe, właściciele witryn internetowych muszą tworzyć wartościowy, a przede wszystkim przydatny content, którym odbiorcy sami będą chcieli się dzielić między sobą.