Oszustwa w Chełmie - dwóch mężczyzn straciło blisko 10 tys. zł każdy

Najpierw fałszywy link do płatności i prośba o kody, potem telefon od rzekomego pracownika banku - w obu przypadkach oszuści wyprowadzili z kont ofiar niemal po 10 tys. zł. Służby przyjmują zgłoszenia i ustalają okoliczności.
Wczoraj do dyżurnego Komendy Miejskiej Policji w Chełmie zgłosili się dwaj mieszkańcy miasta, którzy padli ofiarą oszustów - 51- i 75-latek. Pierwszy z nich wystawił na portalu ogłoszeniowym komplet opon. Kupujący przesłał mu link do rzekomego potwierdzenia płatności. Mężczyzna zalogował się za pomocą tego łącza do swojej bankowości internetowej i, pod namową rozmówcy, wygenerował i przekazał mu kody BLIK. Z konta zniknęło blisko 10 000 zł.
Drugi przypadek dotyczył 75-latka, który najpierw otrzymał telefon z pytaniem, czy nie próbował zamówić karty płatniczej. Po zaprzeczeniu został wypytany o bank, w którym prowadzi rachunek. Po chwili zadzwoniła osoba podająca się za pracownika tego banku i twierdząca, że środki na koncie są zagrożone. Mężczyzna został poinstruowany, by wypłacić gotówkę i przelać ją na - jak powiedziano - bezpieczny rachunek. Wykonał te polecenia przy wskazanym wpłatomacie. Stracił blisko 10 000 zł.
Obie osoby zgłosiły oszustwa policji, która ustala wszystkie okoliczności zdarzeń. Nadkomisarz Ewa Czyż apeluje o ostrożność przy zawieraniu transakcji przez internet oraz o weryfikację osób dzwoniących w imieniu banków - rozłączenie i samodzielny kontakt z instytucją finansową może zapobiec stracie środków.
Policja przypomina, by przed wystawieniem przedmiotów na sprzedaż zapoznać się z regulaminem portalu ogłoszeniowego, nie klikać otrzymanych linków do rzekomych płatności oraz nie udostępniać nikomu danych i kodów autoryzacyjnych. Komenda Miejska Policji w Chełmie prowadzi dalsze czynności wyjaśniające.
na podstawie: KMP w Chełmie.
Autor: krystian


