Oszust podszył się pod znajomego na komunikatorze. Mieszkaniec Chełma stracił 950 zł

Dyżurny Komendy Powiatowej Policji w Chełmie przyjął zgłoszenie o oszustwie internetowym. Mężczyzna zrealizował płatność BLIK na 950 zł, przekonany, że pomaga koledze, którego konto okazało się przejęte. Służby apelują o weryfikację próśb o pieniądze przesyłanych drogą elektroniczną.
Wczoraj 40-letni mieszkaniec Chełma zgłosił na komendę, że otrzymał przez komunikator internetowy wiadomość od znajomego z prośbą o przekazanie kodu BLIK na opłacenie zakupów. Nie nawiązując kontaktu głosowego ani osobistego, zrealizował płatność w wysokości 950 zł.
Dopiero później dowiedział się, że konto społecznościowe kolegi zostało przejęte przez nieznaną osobę, która rozsyłała fałszywe wiadomości w jego imieniu. Sprawa została zgłoszona na policję; postępowanie prowadzi Komenda Powiatowa Policji w Chełmie.
Nadkomisarz Ewa Czyż zaapelowała: “Zanim przekażemy komukolwiek kod BLIK upewnijmy się, czy za prośbą o pomoc finansową nie kryje się próba oszustwa. Skontaktujmy się telefonicznie lub osobiście ze znajomym i sprawdźmy czy to naprawdę on potrzebuje naszej pomocy.”
Policja przypomina o zachowaniu ostrożności przy otrzymywaniu wiadomości tekstowych i zaleca weryfikację tożsamości nadawcy przed przekazaniem środków.
na podstawie: KMP w Chełmie.
Autor: krystian

