Podstawy SEO: Pozycjonowanie witryny w celu uzyskania wyższej pozycji w rankingach SERPStworzyłeś swoją witrynę, dodałeś kilka ciekawych treści i umieściłeś wysokiej jakości zdjęcia. Teraz musisz tylko usiąść i czekać, aż te kochane pszczółki Google przyjdą i zindeksują Twoją witrynę, tak aby pojawiła się na szczycie wyników wyszukiwania, prawda? Nawet jeśli brzmi to mniej więcej tak, jak trzeba, to nie jest to takie proste. Pozycjonowanie pod kątem wyszukiwarek internetowych (SEO) to wysoce techniczna dziedzina, która wymaga wiele ciężkiej pracy i szczegółowej strategii, jeśli chcesz, aby Twoja witryna znalazła się jak najwyżej w wynikach wyszukiwania (SERP). Istnieje wiele różnych czynników, które wpływają na to, jak często witryny pojawiają się w SERP-ach. Jeśli nie masz czasu, aby teraz zagłębiać się w szczegóły, poniżej znajdziesz krótki przegląd najważniejszych rzeczy, które musisz wiedzieć o SEO:

Wysokiej jakości linki w stopce

Kolejnym ważnym czynnikiem w SEO są linki, które masz w swojej stopce. Zasadniczo linki, które prowadzą do innej strony, ale są osadzone w stopce, mogą mieć wpływ na Twoje SEO. Google potwierdziło, że linki w stopce mogą mieć negatywny wpływ na SEO. Dzieje się tak dlatego, że wiele osób nie wie o istnieniu takich linków, więc jest mało prawdopodobne, że w nie kliknie. Oznacza to, że nie będą oni odwiedzać stron, do których prowadzą linki, a to nie pomoże im w zwiększeniu SEO.

Backend SEO

Backend jest trochę jak kulisy twojej strony i jest tym, czego większość ludzi nie zobaczy, ale nadal jest bardzo ważny. W tym miejscu należy upewnić się, że optymalizujesz swoją stronę i treść pod kątem wyszukiwarek. Po pierwsze, musisz się upewnić, że Twoja witryna została zbudowana prawidłowo i że będzie trwała. Nie chcesz tworzyć strony, która nie przetrwa dłużej niż kilka miesięcy, ponieważ zmarnujesz dużo czasu i energii, jeśli będziesz musiał ją ponownie przebudować. Należy również zadbać o to, aby witryna ładowała się szybko, nawet przy wolnych łączach. Odwiedzający będą poirytowani, jeśli wczytywanie strony będzie trwało zbyt długo.

Znaczniki tytułu i opisy meta

Tytuł każdej strony jest również ważnym czynnikiem decydującym o tym, jak często Twoja witryna będzie się pojawiać w SERP-ach. Tytuł każdej strony jest również znany jako meta tytuł. Meta opis każdej strony jest również ważnym czynnikiem decydującym o tym, jak często Twoja strona będzie pojawiać się w SERP-ach. Kuszące może być upychanie słów kluczowych w tych obszarach, ale pamiętaj, że jest to coś, co odwiedzający faktycznie zobaczą. Nie chcesz używać mylącego tytułu ani zanudzać odwiedzających nijakim i nieinteresującym opisem. Zamiast tego postaraj się w sposób naturalny zawrzeć słowa kluczowe, jednocześnie przyciągając uwagę czytelnika. Należy również zadbać o to, aby każda strona miała swój własny, unikalny tytuł i opis.

Responsive Web Design

Sposób, w jaki zaprojektujesz swoją witrynę, może mieć znaczący wpływ na Twoje SEO. Odwiedzający często oczekują, że zobaczą witrynę zaprojektowaną dla urządzenia, z którego korzystają. Na przykład strona, która jest zbudowana dla komputerów stacjonarnych, często wygląda jak źle sformatowana aplikacja mobilna, gdy jest oglądana na smartfonie. Posiadanie responsywnego projektu oznacza, że witryna jest zoptymalizowana pod kątem różnych urządzeń i rozmiarów ekranu. Google potwierdziło, że strony responsywne są pozytywnie oceniane. Oznacza to, że jeśli korzystasz z projektowania responsywnego, może to pozytywnie wpłynąć na Twoje SEO. Jeśli nie zoptymalizujesz swojej witryny pod kątem urządzeń mobilnych, możesz odnotować niższe pozycje w wyszukiwarce. Google potwierdziło, że jeśli Twoja witryna nie jest responsywna, może to negatywnie wpłynąć na Twoje SEO.