Promowanie firmy w internecie na początek najlepiej zacząć od katalog firm. Może się wydawać, że to rozwiązanie nie jest tak skuteczne jak bywało to kiedyś. Jest to jednak błędne myślenie, ponieważ katalogi stron internetowych ponownie wracają do łask. Zaletą tego rozwiązania jest to, że zwykle dodanie wizytówki firmowej do takiego serwisu jest darmowe (płatne mogą być funkcje związane z wyróżnieniem wpisu). Jakie jeszcze sposoby pomogą wypromować firmę w internecie?
Zdobywaj o jakościowe linki zwrotne
Istotną kwestią jest zadbanie o linki zwrotne z dobrych serwisów internetowych. Długofalowo pomaga to zająć wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania na Google. Często popełnianym błędem jest masowe dodawanie linków do wielu serwisów o wątpliwej reputacji w Google. Jak więc rozpoznać czy dana strona jest godna uwagi i warto zamieścić na niej link zwrotny? Przede wszystkim należy spojrzeć na to jakie inne linki zwrotne pojawiają się w treściach w danym serwisie. Jeśli nie istnieje żadna kadra moderatorów, a administrator nie dba o jakość i treść komentarzy to może być znak, że jest to wylęgarnia zwykłego spamu. Co oczywiście przekłada się na niską jakość treści, którą z pewnością dostrzeże robot wyszukiwarki Google. Gdzie więc dodać linki do strony firmowej? Dobrym przykładem mogą być fora dyskusyjne, które specjalizują się w danej tematyce, a użytkownicy chętnie udzielają się i pomagają innym.
Wartościowe treści na stronie firmowej
Kolejnym ważnym elementem promocji jest zadbanie o stronę firmową – nie tylko numery telefonów kontaktowych, adres siedziby i podstawowe informacje o działalności powinny się tam znaleźć. Warto uzupełniać stronę www o ciekawe i intrygujące treści, które przyciągną na stronę osoby spragnione wiedzy na temat branży i produktów oraz usług, które znajdują się w sprzedaży w firmie. Jest to tak zwany content marketing, który efektywnie pomaga w lepszej rozpoznawalności w wyszukiwarce Google.