W związku z rozwojem sytuacji zagrożenia epidemicznego w kraju, działając w oparciu o § 8 Rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 13 marca 2020r. w sprawie ogłoszenia na obszarze Rzeczypospolitej Polskiej stanu zagrożenia epidemicznego (Dz.U.2020 r., poz.433), a także w trosce o życie i zdrowie Mieszkańców Powiatu Chełmskiego oraz osób przyjezdnych, podjęto decyzję o wprowadzeniu zmian w obsłudze interesantów Starostwa Powiatowego w Chełmie.
W rozwinięciu znajdą Państwo informacje dotyczące załatwiania spraw
Na podstawie Zarządzenia nr 25/2020 Starosty Chełmskiego z dnia 14 marca 2020 r. od dnia 16 marca br. do odwołania zadania Urzędu będą realizowane w sposób wyłączający bezpośrednią obsługę interesantów.
Sprawy urzędowe można załatwić:
-
poprzez Elektroniczną Platformę Usług Administracji Publicznej (E-PUAP),
-
drogą telefoniczną,
-
drogą mailową:
sekretariat@powiat
chelmsk
i.pl
, -
drogą pocztową na adres: pl. Niepodległości 1, 22-100 Chełm,
-
za pośrednictwem strony Polskiej Wytwórni Papierów Wartościowych (
www.pwpw.pl
) można złożyć wniosek o wymianę prawa jazdy i wtórnika prawa jazdy oraz rejestrację pojazdu. -
poprzez wrzucenie wniosków, pism i innych dokumentów do wystawionej urny, która znajdują się przy portierni, na dole budynku Lubelskiego Urzędu Wojewódzkiego, w którym mieści się siedziba Starostwa Powiatowego w Chełmie. Uzyskanie potwierdzenia złożenia dokumentu będzie możliwe jedynie w przypadku podania numeru telefonu kontaktowego na dokumencie, na który pracownik Punktu Kancelaryjnego potwierdzi datę wpływu dokumentu do Urzędu Starostwa.
Ponadto:
Do czasu obowiązywania zarządzenia Starosta Chełmski nie będzie naliczał kar osobom, które nie dopełnią obowiązku zarejestrowania pojazdu w ciągu 30 dni albo obowiązku zawiadomienia urzędu o sprzedaży lub zakupie pojazdu. Kara nie będzie naliczana osobom, którym 30-dniowy termin na załatwienie tych formalności upłynął nie wcześniej niż 13 marca 2020r.
WYKAZ TELEFONÓW:
-
Sekretariat Starostwa – tel. (82) 562-75-01
-
Wydział Architektury i Budownictwa – tel. (82) 562-76-49
-
Wydział Komunikacji i Spraw Obywatelskich – tel. (82) 562-75-72
-
Wydział Geodezji, Kartografii i Gospodarki Nieruchomościami – tel. (82) 562-75-42
-
Wydział Infrastruktury – tel. (82) 562-75-88
-
Wydział Rolnictwa, Leśnictwa i Ochrony Środowiska – tel. (82) 562-75-11
-
Wydział Promocji i Rozwoju – tel. (82) 562-76-31
-
Wydział Edukacji, Kultury, Sportu i Spraw Społecznych – tel. (82) 562-75-27
-
Wydział Budżetu i Finansów – tel. (82) 562-75-15
-
Wydział Organizacyjno-Gospodarczy – tel.(82) 562-75-53
-
Biuro Samorządowe – tel. (82) 562-75-04
-
Biuro Starosty – tel. (82) 562-75-63
-
Archiwum Zakładowe – tel. (82) 562-77-06
-
Zespół ds.Obronnych i Zarządzania Kryzysowego – tel. (82) 562-75-41
-
Powiatowy Inspektorat Nadzoru Budowlanego – tel. (82) 562-75-78
-
Powiatowy Rzecznik Konsumentów – tel. (82) 562-75-05
Wykaz rachunków bankowych, na które należy dokonywać wpłat:
Numer konta: 18 1600 1101 1841 1342 5000 0002
Opłaty:
- komunikacyjne (m.in.rejestracja pojazdów, prawa jazdy),
- geodezyjne (dokument obliczenia opłaty),
- za karty wędkarskie,
- za dziennik budowy.
- za zajęcie pasa drogowego,
- za dzierżawę gruntów powiatu.
Numer konta: 07 1600 1101 1841 1342 5000 0006
Opłaty:
- z tytułu wieczystego użytkowania gruntów Skarbu Państwa,
- za przekształcenie prawa użytkowania gruntów Skarbu Państwa,
- za trwały zarząd gruntów Skarbu Państwa,
- za dzierżawę gruntów Skarbu Państwa,
- za najem lokali Skarbu Państwa.
Numer konta: 34 1600 1101 1841 1342 5000 0005
Rachunek sum depozytowych (wadia, zabezpieczenia)