W związku z rozwojem sytuacji zagrożenia epidemicznego w kraju, działając w oparciu o § 8 Rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 13 marca 2020r. w sprawie ogłoszenia na obszarze Rzeczypospolitej Polskiej stanu zagrożenia epidemicznego (Dz.U.2020 r., poz.433), a także w trosce o życie i zdrowie Mieszkańców Powiatu Chełmskiego oraz osób przyjezdnych, podjęto decyzję o wprowadzeniu zmian w obsłudze interesantów Starostwa Powiatowego w Chełmie.

W rozwinięciu znajdą Państwo informacje dotyczące załatwiania spraw

Na podstawie Zarządzenia nr 25/2020 Starosty Chełmskiego z dnia 14 marca 2020 r. od dnia 16 marca br. do odwołania zadania Urzędu będą realizowane w sposób wyłączający bezpośrednią obsługę interesantów.

Sprawy urzędowe można załatwić:

  • poprzez Elektroniczną Platformę Usług Administracji Publicznej (E-PUAP),

  • drogą telefoniczną,

  • drogą mailową:

    sekretariat@powiat

    chelmsk

    i.pl

    ,

  • drogą pocztową na adres: pl. Niepodległości 1, 22-100 Chełm,

  • za pośrednictwem strony Polskiej Wytwórni Papierów Wartościowych (

    www.pwpw.pl

    ) można złożyć wniosek o wymianę prawa jazdy i wtórnika prawa jazdy oraz rejestrację pojazdu.

  • poprzez wrzucenie wniosków, pism i innych dokumentów do wystawionej urny, która znajdują się przy portierni, na dole budynku Lubelskiego Urzędu Wojewódzkiego, w którym mieści się siedziba Starostwa Powiatowego w Chełmie. Uzyskanie potwierdzenia złożenia dokumentu będzie możliwe jedynie w przypadku podania numeru telefonu kontaktowego na dokumencie, na który pracownik Punktu Kancelaryjnego potwierdzi datę wpływu dokumentu do Urzędu Starostwa.

Ponadto:

Do czasu obowiązywania zarządzenia Starosta Chełmski nie będzie naliczał kar osobom, które nie dopełnią obowiązku zarejestrowania pojazdu w ciągu 30 dni albo obowiązku zawiadomienia urzędu o sprzedaży lub zakupie pojazdu. Kara nie będzie naliczana osobom, którym 30-dniowy termin na załatwienie tych formalności upłynął nie wcześniej niż 13 marca 2020r.

WYKAZ TELEFONÓW:

  • Sekretariat Starostwa – tel. (82) 562-75-01

  • Wydział Architektury i Budownictwa – tel. (82) 562-76-49

  • Wydział Komunikacji i Spraw Obywatelskich – tel. (82) 562-75-72

  • Wydział Geodezji, Kartografii i Gospodarki Nieruchomościami – tel. (82) 562-75-42

  • Wydział Infrastruktury – tel. (82) 562-75-88

  • Wydział Rolnictwa, Leśnictwa i Ochrony Środowiska – tel. (82) 562-75-11

  • Wydział Promocji i Rozwoju – tel. (82) 562-76-31

  • Wydział Edukacji, Kultury, Sportu i Spraw Społecznych – tel. (82) 562-75-27

  • Wydział Budżetu i Finansów – tel. (82) 562-75-15

  • Wydział Organizacyjno-Gospodarczy – tel.(82) 562-75-53

  • Biuro Samorządowe – tel. (82) 562-75-04

  • Biuro Starosty – tel. (82) 562-75-63

  • Archiwum Zakładowe – tel. (82) 562-77-06

  • Zespół ds.Obronnych i Zarządzania Kryzysowego – tel. (82) 562-75-41

  • Powiatowy Inspektorat Nadzoru Budowlanego – tel. (82) 562-75-78

  • Powiatowy Rzecznik Konsumentów – tel. (82) 562-75-05

Wykaz rachunków bankowych, na które należy dokonywać wpłat:

Numer konta: 18 1600 1101 1841 1342 5000 0002

Opłaty:

- komunikacyjne (m.in.rejestracja pojazdów, prawa jazdy),

- geodezyjne (dokument obliczenia opłaty),

- za karty wędkarskie,

- za dziennik budowy.

- za zajęcie pasa drogowego,

- za dzierżawę gruntów powiatu.

Numer konta: 07 1600 1101 1841 1342 5000 0006

Opłaty:

- z tytułu wieczystego użytkowania gruntów Skarbu Państwa,

- za przekształcenie prawa użytkowania gruntów Skarbu Państwa,

- za trwały zarząd gruntów Skarbu Państwa,

- za dzierżawę gruntów Skarbu Państwa,

- za najem lokali Skarbu Państwa.

Numer konta: 34 1600 1101 1841 1342 5000 0005

Rachunek sum depozytowych (wadia, zabezpieczenia)