4 korzyści, które zapewni Ci pozycjonowanie stron www

Pozycjonowanie stron www to usługa przeznaczona dla każdego właściciela witryny w sieci. Dlaczego warto się na nią zdecydować? Poniżej przedstawiamy 4 zalety tego rozwiązania, sprawiające, że żadna firma nie powinna przejść obojętnie obok oferty agencji SEO.

  1. Pozycjonowanie strony internetowej = widoczność w sieci

Zyskanie widoczności w sieci nie jest proste – bo jak strona ma zostać odnaleziona przez użytkowników, którzy nigdy o niej nie słyszeli? Na szczęście można ją osiągnąć dzięki wysokiemu miejscu w wynikach wyszukiwania Google na dane zagadnienie, związane z tematyką witryny. Pozycjonowanie stron www ma za zadanie wynieść stronę na czołowe miejsca w tych wynikach, dzięki czemu użytkownicy zainteresowani danym tematem szybko ją dostrzegą i z dużym prawdopodobieństwem ją odwiedzą. Skuteczne pozycjonowanie pozwala osiągnąć stabilną wysoką pozycję nawet w top 3, czyli najlepszej trójce, wyświetlającej się na dane słowa kluczowe – zapewnia to duże zainteresowanie odbiorców i przyczynia się do dużej widoczności strony marki w sieci.

  1. Zwiększenie ruchu na stronie

Każdemu właścicielowi strony internetowej zależy na dużej ilości odwiedzin – im więcej osób sprawdzi zawartość witryny, tym większe są szanse firmy na nowych klientów. Duży ruch to także oznaka, że coraz więcej osób słyszało o danej marce, a to przyczyni się do jej rozpoznawalności. Dzięki pozycjonowaniu stron internetowych można zyskać odwiedziny wielu nowych użytkowników, zainteresowanych konkretną tematyką, usługami czy produktami. Pozwoli to dotrzeć do swojej grupy odbiorczej, znacznie zwiększając zasięgi strony. Można zdecydować się na zwykłe pozycjonowanie, dzięki któremu dana strona będzie wyświetlać się w wynikach wyszukiwania osobom z całej Polski, jak i pozycjonowanie lokalne, przy którym zasięg jest ograniczany do jednego miasta. Dzięki temu firmy działające głównie w swoim regionie, niezależnie, czy jest to Warszawa, Wrocław, Bydgoszcz czy Katowice, będą wyświetlały się przy wyszukiwaniach użytkowników znajdujących się w danej lokalizacji. Takie pozycjonowanie stron www również przynosi świetne efekty, przynosząc stronie duży ruch od użytkowników zainteresowanych usługami w konkretnym miejscu.

  1. Większa popularność marki, budowa wizerunku

Pozycjonowanie strony ma także znaczenie dla wizerunku marki. Dzięki temu, że strona znajduje się w najczęściej wyświetlanych przez użytkowników wynikach, znacznie więcej osób ma styczność z daną firmą, zapamiętuje jej nazwę i zaczyna kojarzyć ją z konkretnym sektorem usług. Poza tym, działania SEO obejmują także optymalizację strony internetowej, w czym zawiera się również content marketing – a więc tworzenie wartościowych treści, dzięki którym firma może uchodzić za eksperta w swojej dziedzinie. Zwiększa to zaufanie do marki i sprawia, że wzmacnia się jej profesjonalny wizerunek.

  1. Poznanie mocnych i słabych stron swojego serwisu

Trudno jest poprawiać stronę internetową, by była bardziej przyjazna i chętniej odwiedzana przez użytkowników, a także lepiej oceniana przez algorytm Google, jeśli nie zna się jej mocnych i słabych stron. Dobra agencja SEO przed przystąpieniem do pracy zawsze wykonuje audyt SEO, który ma za zadanie wykazać, które części witryny odpowiadają zarówno użytkownikom, jak i robotom wyszukiwarki, a które wymagają poprawy. Dzięki temu specjaliści mogą opracować indywidualny plan pozycjonowania dla danej witryny, a właściciel strony będzie wiedział, na które aspekty zwrócić uwagę w przyszłości.