Dwoje mieszkańców Chełma straciło pieniądze po kontakcie z osobami podającymi się za członków rodziny. Przez komunikator internetowy prosiły o przelanie pieniędzy na zakup nowego telefonu. Kontaktowały się z nowego numeru tłumacząc, że stary telefon uległ zniszczeniu. Pokrzywdzeni dopiero po przekazaniu pieniędzy zorientowali się, że zostali oszukani.
Wczoraj do dyżurnego komendy zgłosiła się 68-letnia kobieta i 56-letni mężczyzna, którzy poinformowali o oszustwie. Z ich relacji wynikało, że z nieznanego numeru telefonu za pośrednictwem wiadomości tekstowych skontaktowały się z nimi osoby podające się za córkę i syna. Prosiły o szybki przelew pieniędzy na zakup nowego telefonu. Tłumaczyły, że stary telefon uległ zniszczeniu, dlatego kontaktują się z innego numeru.
Pokrzywdzeni przelali pieniądze na wskazane przez nich rachunki bankowe. Były to kwoty ponad 2 tysiące złotych każda. Dopiero po tym, gdy nawiązali telefoniczną rozmowę z dziećmi ustalili, że to nie one kontaktowały się z nimi.
Okoliczności tych zgłoszeń są wyjaśniane. Apelujemy o zachowanie szczególnej ostrożności w przypadku otrzymania tego typu wiadomości z prośbą o finansowe wsparcie. Zanim zdecydujemy się przekazać pieniądze, skontaktujmy się osobiście lub telefonicznie z osobami, które nas o to proszą. Jak widać oszuści wymyślają wciąż nowe „legendy”, aby wyłudzić od nas pieniądze. Być może nasza rozwaga i czujność uchronią nas przed utratą pieniędzy.
komisarz Ewa Czyż