Założenie konta w serwisie społecznościowym, czyli tzw. social media, jest niezwykle proste i co najważniejsze darmowe. Niezależnie od tego czy tworzymy profil prywatny, czy również profil firmowy. Do najważniejszych serwisów społecznościowych należą między innymi: Facebook, Instagram i LinkedIn. Jakie realne korzyści dla firmy będzie miała obecność w tego typu portalach?

Zaufanie i wizerunek firmy

Poprawa wizerunku firmy oraz budowanie zaufania do marki to dwa najważniejsze powody dla których firma zaznacza swoją obecność w social media. Ma to miejsce szczególnie teraz, gdy rynek boryka się ze skutkami kryzysu. W takich czasach skuteczną i profesjonalną pomoc oferują specjalistyczne agencje interaktywne, takie jak https://kryzysowy.marketing. Dzięki obecności firm w social media udaje się budować sieć fanów, którzy autentycznie są zainteresowani produktami lub usługami firmy.

Lepsza sprzedaż produktów i usług

Oczywiście najważniejszą kwestią wciąż pozostaje przełożenie dobrych relacji w sprzedaż. Można to uzyskać poprzez lepsze eksponowanie produktów i sprytną reklamę, która nie jest nachalna, ale wkomponowuje się w walory informacyjne i rozrywkowe dostarczane dla fanów. Można dodatkowo wykorzystać do tego celu narzędzia, które oferuje na przykład Facebook, czyli sklep w którym można wyeksponować produkty, a linki do zakupu takich produktów linkować do właściwego sklepu internetowego.

Korzyści jakie przynosi obecność firmy w social media

Bezpośredni kontakt z klientami

To bardzo wygodna forma kontaktu z klientami i osobami zainteresowanymi usługami firmy. Jest to znacznie bardziej wygodne niż wysłanie e-mail lub dzwonienie pod wybrany numer telefonu firmowego. Co najważniejsze dla klienta – odpowiedź może przyjść zdecydowanie szybciej, bo do tego są już przyzwyczajeni użytkownicy serwisów społecznościowych.

Łatwiejszy sposób dotarcia do wybranej grupy docelowej

Ukierunkowane reklamy mogą trafić tylko i wyłącznie do osób zainteresowanych produktami firmy. Można to uzyskać poprzez właściwe skonfigurowanie zasięgu reklamy z podziałem między innymi na płeć, wiek, zainteresowania odbiorców oraz na lokalizację. Pozwala to zaoszczędzić na kosztach reklamy i upewnić się, że promocja trafia tylko do osób, które mają największą szansę, aby stać się klientami firmy.

Silna społeczność skupiona wokół konkretnej tematyki

Jeśli firma prowadzi sprzedaż produktów, które mają wąskie grono zainteresowanych, a społeczności internetowe są niewielkie, to tym bardziej będzie szansa na stworzenie grupy osób, które będą nawzajem dyskutować w komentarzach oraz udzielać się aktywnie przy tworzeniu takiego fanpage’a czy zlecając prowadzenie konta Linkedin.

Lepsza pozycja w wyszukiwarce

Profil firmowy w serwisie społecznościowym pozwala na uzyskiwanie lepszej pozycji w wyszukiwarce Google. Oczywiście pod warunkiem, że profil firmowy nie jest jedynie statyczną wizytówką, ale aktywnym i aktualizowanym regularnie profilem.